HAKUKONEOPTIMOINTI
Nouse Googlen etusivulle, moninkertaista verkkosivuliikenteesi ja kasvata myyntiäsi ilman…
- Maksettua mainontaa
- TikTok-tansseja tai sisällöntuotantoa 24/7
- Hakukoneoptimoinnin itse opettelua kantapään kautta
- Katso, miksi markkinajohtajat valitsevat panostaa hakukoneoptimointiin
Teet jo yli 100 000 euron vuosiliikevaihtoa, mutta tiedät, että asioiden on muututtava, jotta voit saavuttaa suuremmat tavoitteesi..
- Näet, miten asiakkaat löytävät kilpailijoidesi luokse kuukaudesta toiseen ihan liian helposti, koska sinun verkkosivusi eivät löydy Googlen ensimmäiseltä sivulta -> Markkinajohtajat löytyvät aina Googlen kärjestä olipa ala mikä tahansa. He ymmärtävät satsata hakukoneoptimointiin. Se tuo kestäviä ja kuukausittain paranevia tuloksia sekä kestävän asiakashankinnan pohjan, jota yllättävät tilanteet, kuten varoittamatta suljettu mainostili, eivät hetkauta.
- Asiakashankintasi on sosiaalisen mediaan, maksettuun mainontaan ja jatkuvaan kampanjointiin. → Hakukoneoptimoinnin avulla myyntiä alkaa tulla automaattisemmin suoraan verkkosivujesi kautta, jolloin muihin markkinointikanaviin käyttämäsi aika ja raha ohjautuu kasvuun eikä nykyisen asiakasvirran ylläpitämiseen.
- Huomaat, että yrityksessäsi käytetään liikaa aikaa yksittäisten somepostausten ideointiin ja kirjoittamiseen jokaiseen kanavaan erikseen → Hakukoneoptimointi tuo markkinointiin strategiaa ja järkeä. Hakukoneoptimoidut sisällöt ovat ikivihreitä ja ihmiset löytävät niiden luokse suoraan hakukoneista. Lisäksi sisällöt on helppo pilkkoa somejulkaisuiksi ja uutiskirjeiksi etkä enää tuota uutta jokaiseen kanavaan erikseen.

Yhteistyössä kanssamme oma SEO-asiantuntijasi auttaa sinua tekemään markkinointia ja myyntiä tavalla, joka vie myös sinua kohti markkinajohtajan asemaa
Investoimalla hakukoneoptimointiin…
- Nouset koko ajan useammilla, liiketoiminnallesi tärkeillä avainsanoille Googlen etusivulle
- Kasvatat verkkosivuliikennettäsi kuukausi kuukaudelta
- Kasvatat myyntiäsi kuukausi kuukaudelta ja myyntiä tulee aiempaa passiivisemmin
- Rakennat luottamusta kohdeyleisössäsi

Alasta riippumatta suurin osa yrityksistä rakentaa markkinointinsa ja myyntinsä sosiaalisen median ja maksetun mainonnan varaan, jolloin Metan muutokset ja tauko sisällöntuotannossa aiheuttavat dropin myyntiin.
Onneksi sinun ei tarvitse olla yksi heistä, vaan voit panostaa kestäviä tuloksia tuottavaan strategiaan, joka tuo yrityksellesi väsymättä liikennettä, tarjouspyyntöjä ja asiakkaita, kun ostovalmiit ihmiset etsivät ratkaisua haasteeseensa Googlesta ja löytävät yrityksesi.
Hakukoneoptimoinnin avulla markkinointisi painopiste siirtyy alueelle, jossa suurin osa kilpailijoista eivät vielä ole.
Hakukoneoptimointi on askel, joka tekee liiketoiminnasta pitkällä tähtäimellä kannattavampaa.
Parhaassa tapauksessa verkkosivuliikenteesi voi jopa tuplaantua vain muutamassa kuukaudessa.
Kuvassa asiakkaani Googlesta tuleva verkkosivuliikenne on tuplaantunut 4 kuukauden yhteistyön jälkeen.

Miksi valita meidät?
- Me tuomme hakukoneoptimoinnin osaksi yrityksesi markkinointistrategiaa ja olemme osa tiimiäsi – me emme tee hakukoneoptimointia irrallisena muista markkinointitoimenpiteistä, vaan varmistamme, että kaikki sopii yhteen. Olemme myös osa yrityksesi tiimiä, sillä saat oman SEO-strategin, joka keskittyy juuri sinun tilanteeseesi.
- Räätälöidyt strategiat – meillä hakukoneoptimointia ei tehdä vain sarjana yksittäisiä toimenpiteitä, vaan toimenpiteet räätälöidään sinun yrityksesi tilanteeseen tavalla, joka tuottaa parhaat tulokset
- Me uskomme numeroihin, yhteistyöhön ja läpinäkyvään viestintään – Seuraamme tuloksia säännöllisesti ja käymme ne kanssasi selkokielellä läpi kuukausittain. Päätökset toimenpiteistä tehdään yhdessä ja tehdyistä toimenpiteistä viestitään läpinäkyvästi.

Mitä kaikkea hakukoneoptimointi on?
Hakukoneoptimointi on monipuolisin markkinointistrategia, mutta jokaiselle yritykselle se tarkoittaa toimenpiteiden välillä erilaista painotusta. Osa-alueet kuitenkin ovat seuraavat.
SISÄLLÖT
Sisällöllisessä hakukoneoptimoinnissa kehitetään sivustosi nykyisiä sisältöjä sekä tuotetaan uusia sisältöjä, kuten myyntisivuja tai blogiartikkeleita. Sisällöllistä hakukoneoptimointia varten tehdään aina avainsanatutkimus sekä jokaisen sisällön osalta kilpailija-analyysi. Tämä tarkoittaa, että sillä, mitä ja miten tekstit kirjoitetaan on väliä. Tekoäly, kuten ChatGPT yksinään ei voi tehdä tehokasta sisällöllistä hakukoneoptimointia.
DIGITAALINEN PR / LINKKIEN RAKENTAMINEN
Jokaisella verkkosivustolla on verkkotunnus, jolla on Googlen silmissä auktoriteetti asteikolla 0–100. Auktoriteetti on sitä vahvempi, mitä enemmän muut verkkosivut linkittävät verkkosivuillesi. Mitä vahvempi auktoriteetti on, sitä tehokkaammin optimoidut sisältösi pääsevät jopa Googlen 1. sijalle. Digitaalinen PR eli linkkien rakentaminen on sitä, että autamme sinua saamaan verkkosivuillesi johtavia linkkejä muille sivustoille
TEKNIIKKA JA KÄYTTÖKOKEMUS
Hakukonelöydettävyyden kehittämisessä on merkittävää sivuston latausnopeus, johon vaikuttaa moni eri tekijä. Lisäksi sivuston käyttökokemus vaikuttaa siihen, kuinka hyvin verkkosivuillesi löytävät kävijät ostavat tai jättävät tarjouspyyntöjä.
Hakukoneoptimoinnissa kehitetään verkkosivuston tekniikkaa ja käyttökokemusta.
KYTKEMINEN OSAKSI MUUTA LIIKETOIMINTAA
Hakukoneoptimoinnin ei pitäisi koskaan olla irrallinen osa yrityksen markkinointia, vaan se tehdään aina linjassa liiketoiminnan tavoitteiden ja muiden markkinoinnin toimenpiteiden kanssa. Säännölliset tapaamiset ja läpinäkyvä yhteydenpito varmistaa sen, että toimenpiteet tehdään toisiaan tukien ja myös sisäinen tiimisi tietää, miten kaikki toimii yhteen ja mitä tuloksia saavutetaan.
Näin palvelumme toimii
Liiketoiminta-analyysi
Hakukoneoptimointia ei tule tehdä ilman ymmärrystä siitä, mitä yrityksesi tekee ja mihin suuntaan sitä haluat viedä. Siksi palvelu alkaa aina yhteisestä työpajasta, jossa käymme yrityksesi liiketoiminnan nykytilannetta, kannattavuutta ja suuntaa, johon haluat yritystäsi ja myynnin kehitystä ohjata. Tämä antaa meille avaimet tehdä toimenpiteitä oikeaan suuntaan.
Toimenpidesuunnitelma & avainsanatutkimus
Toisessa vaiheessa luomme selkeän toimenpidesuunnitelman, jossa priorisoimme toimenpiteiden tärkeyden liiketoimintasi ja kilpailijatilanteesi huomioonottaen. Toimenpidesuunnitelma tekee yhteistyöstä selkeää. Saamme tietää, mitä hakukoneoptimoinnin osa-alueita lähdemme ensimmäisenä kehittämään, jotta työllä vaikuttaisi mahdollisimman nopeasti verkkosivuliikenteen kehittymiseen.
Toteutus
Kun tiedämme, mitä lähdemme tekemään, alamme tehdä työtä puolestasi. Toimenpiteet ovat verkkosivusisältöjesi kehittämistä, verkkosivustosi latausnopeuden ja käytettävyyden parantamista sekä digitaalista PR:ää eli saamme sinut esille myös muualla verkossa. Toimenpiteiden järjestys määritellään kuitenkin sen pohjalta, mitä sinun tilanteesi kaipaa koska jokaisen sivuston hakukonelöydettävyyden lähtötilanne on uniikki.
Miten pääsen keskustelemaan yhteistyömahdollisuudesta?
Varaa maksuton 30 min SEO-lähtötilannekartoitus yhdessä SEO-asiantuntijan kanssa. Kartoituksen varaaminen ei sido sinua mihinkään muuhun kuin siihen, että tulet paikalle videopuheluun.
Puhelun aikana katsomme yhdessä läpi sivustosi löydettävyyden tilannetta analytiikkatyökalun avulla. Näin saamme ymmärryksen siitä, mikä osa-alue vaatii eniten kehitettävää sinun tilanteessasi ja mitä mahdollisuuksia hakukoneoptimointi voisi sinulle tuoda ja miten kilpailijasi pärjäävät verrattuna sinuun.
Jos hakukonelöydettävyyteen satsaaminen olisi kannattavaa tilanteessasi, voimme keskustella yhteistyöstä. Toisinaan sille ei kuitenkaan ole oikea hetki, vaan parempia tuloksia voidaan saavuttaa muilla markkinointitoimenpiteillä. Jos näin on, me kyllä kerromme sen sinulle.
